tisdag 31 juli 2007

Kamaxel? Nej framaxel!

Upptäckte när jag tog bort framhjulet (banka, banka...) att min framaxel hade en stor bula på sig. Dax att byta den, koll med Ducati Stockholm när ändå Andreas var där. Nix pix, ingen framaxel hemma. Ringde istället leverantören nr 1, Biscaya.

-Hej jag heter Anna och är på jakt efter en ny framaxel till min 748:a från 1996.
-Jaha, vänta ska jag kolla om vi har en hemma. Är det en Bip eller SP?
-Bip. (Vad han nu ska veta det för, det kan ju inte gärna vara någon skillnad?)
-Hmmm...

För att fördriva tiden när han slår i datan så småpratar jag lite om problemet med bulan och får helt plötsligt kommentaren:
-Kamaxel eller framaxel???
-Framaxel!
-Jaha, jag tyckte du sa kamaxel... Ja då blir det lite lättare, en sån har vi hemma!

Så imorgon hoppas jag att det ligger en framaxel och inte en kamaxel i brevlådan...

Inga kommentarer: