onsdag 4 juli 2007

Hu så läskigt!

Nu har det hänt. Jag har blivit en ban-nörd som nästan inte kör annat än på bandagarna och som kallar vanlig körning för "gatåkning". Det är sommarkväll och jag beger mig mot Slingerbulten och Rosenhill. Vägen är jämn och fin och kurvorna är det inget att klaga på. Ändå beter jag mig som när jag övningskörde. Lägga ner hojen? Nej fy tusan, det är läskigt! Fullt och fast övertygad om att det kommer ligga grus i hela kurvan. Eller så kommer det komma en bil i mitt körfält. Eller ett rådjur över vägen. Eller en traktor bakom backkrönet. Eller för all del en hoj och köra om mig på insidan. Eller...

Måste nog ta mig i kragen och köra lite fram och tillbaka på den fina vägen för att inte bli helt nojig. Det är inte längre sunt försiktigt, det börjar lika hysteri. Och då är man farlig. Så om ni ser en röd hyper som kör fram och tillbaka på Slingerbulten är det jag som övar på att köra gata...

Inga kommentarer: