lördag 1 december 2007

Sån vill jag också bli!

I torsdags var jag på middag med andra före detta medlemmar av styrelsen på Tekniska högskolans studentkår, THS. I korthet går det ut på att träffa sina gamla kompisar, äta middag, dricka nubbe och snacka om gamla tider. Trevlig tradition, för det mesta rätt lugn men ibland har det inte slutat förrän man hasar sig ut från en efterfest framåt morgontimmarna.

Under middagen satt jag snett emot Kårordföranden 1956! Det var med andra ord över 50 år sedan och ändå kom han på middagen. Han sjöng och roade sig, hade med sig sin sångbok från 1949 och såg ut att ha det hur kul som helst. När jag som hade valt planen "lugn tidig kväll" drog mig hemåt var han fortfarande kvar och pratade med "ungdomarna".

Vilken krutgubbe, sån vill jag också bli!

Inga kommentarer: