söndag 23 december 2007

No more julgodistillverkning

Nu är de klara. Alla 400 praliner... Det tog sin lilla tid och jag upprepar löftet att inte gör lika många nästa år. Men å andra sidan så gynnar det alltid någon, den här gången blev det Jenny och Lasse.
Den med mandeln är smaksatt med whiskey och den andra med Cointreau.

Efter att ha fyllt stoooora asken till pappsen en mindre till hans sambo (så hon ska få något, godisgrisen delar inte med sig...), en stor tilll mamma med sambo så var det fortfarande sjukt mycket godis kvar på bordet. Så jag fyllde en rätt stor ask på något kilo och åkte över till J&L.
Julgottis! I tre lager, så det är mer än det ser ut...

De stod i sin tur mitt uppe i Jansson-fixandet och de verkar lika bra som jag på att dimensionera. Jansson till ett helt kompani!

Att döma av ljuden när Lasse smakade på godiset har jag nog en del mekhjälp även framöver...

Nu har jag tagit alla klappar och åkt ut till Björnlunda. Tagit den obligatoriska mackan med nygriljerad skinka, ett glas vin och varvat ner. Julen blir lika lugn som vanligt, inga gäster, bara mat, pussel, läsa och avkoppling. Hmm, kanske lite mekande då... Det är bara snön som saknas!

Inga kommentarer: