lördag 8 december 2007

Luftburken besegrad

..om man frågar är det lättare, gammal sanning. Så även om man inte har en susning om hur tusan luftburken sitter fast. Jaså, var det bara att vrida loss trattarna? Inte satt de så hårt heller! Plopp, plopp så var de loss och det var bara att lyfta bort luftburken.

Så här såg det ut under luftburken. Vardagsmat för vissa, men jag har ju aldrig plockat bort den förut.



Så naken han ser ut nu, inte en enda lackad del kvar. Sen ska jag bara få ihop allting... Observera mattan och den fina vaxduken med lingonmönster. Inte så garagemässigt, men väldigt praktiskt!

Styrkt av detta försökte jag ta loss kopplingen. Kallade in tjänstgörande assistant, mor min. Hon höll emot och jag försökte få loss muttern. Inte en suck, inte ens efter marinering i 5-56. Hopplöst, får fundera på hur jag kan spärra mothållet på något sätt. Eller kalla in Starke Arvid eller motsvarande.

Inga kommentarer: