onsdag 30 april 2008

Vad har man vänner till?

Låna delar av såklart! Igår pratade jag med Isa som hade upptäckt att hastighetsmätaren inte fungerade. Efter förra årets strul med just det, två avverkade hastighetsmätarmojar och två vajrar så kunde jag iallafall vara behjälplig med råd. Troligtvis hade vajern gått av när "mojen" roterade så dessutom erbjöd jag henne att låna min vajer om det knep.

Såklart var vajern av, Murpys lag funkar alltid. När jag sitter i gruset och börjar närma mig färdig med batterihållaren så ringer en uppgiven Isa och frågar efter en ny vajer. En liten stund seanre så är hon här och vi sätter igång med att ta bort toppkåpan och försöka få bort vajern utan att behöva skruva ut lysena. Det går om man har små fingrar, tålamod och medhjälpare. Och en ficklampa när det är kväll och hojen står i trädgården!

Tillslut är vajern bortplockad och vi sätter tillbaka allting. Nu är även nästa packe buntband slut, men medge att det går fortare än att skruva ut massa skruvar... Sidokåpan gick på över batteri och laddregulator, seger!

Inga kommentarer: