onsdag 16 april 2008

Batteribehov

Jag behöver nya batterier. Till Luciano såklart men framförallt till mig själv tror jag, det är tufft på jobbet nu. Mina batterier får jag väl försöka ladda första helgen i maj med både Skokloster och två dagar på Kinnekulle, Lucianos kan jag enkelt köpa. Eller enkelt och enkelt...

En snabb förfrågan på forumet resulterade i massa bra tips och ett beslut om att investera i ett Odessey batteri. Ska vara rena dynamiten och tydligen fanns det ett som var tillräckligt litet för att med lite stök passa. Batteriet finns att köpa hos Batterigrossisten på Lidingö, bara att åka dit och införskaffa. Men hur tusan hinner man dit mellan 9 och 17 när man samtidigt jobbar som en gnu från före åtta på morgonen och till ungefär samma tid på kvällen? Man passar såklart på när det är möte i närheten!

Möte vid Storängsbotten på eftermiddagen och min snälla kollega som åkte i samma bil följde snällt med ut till Lidingö. Eftersom kartan för en gångs skull inte låg kvar i skrivaren hittade vi rätt adress på en gång, men att hitta själva firman visade sig lite knepigare. Men den här gjorde att vi kände oss på rätt väg:

Dörren öppnades och där inne fanns det batterier av alla de sorter. Samt två mycket hjälpsamma herrar som letade efter just det batteri jag behövde. Det blev ett Odessey-batteri som är något djupare än originalbatteriet men lägre och kortare. Ganska mycket mindre faktiskt, men dessvärre inte lätt som en fjäder. Att ett sån't litet batteri kunde vara så tungt!

Alldeles orange och lite knubbigt

När väl Luciano kommer hem ska jag "bara" montera på det, vilket lär bli en lång historia som snart finns på en blogg nära dig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefint och bra batteri !
Men läs på lite innan du sätter det på underhållsladdning inför vinterdvalan, har för mig att det ska vara lite kinkigt med för hög spänning.... // Gottschalk