söndag 28 oktober 2007

Läskiga saker

Om man hittar en sån här i oljan vid oljebyte kan man bli lite nervös. Eller snarare så ser man plånboken gapa väldigt tom, om man nu inte råkar vara en sån som river motorn på en dag, fixar allt och skruvar ihop den igen... "Liten flisa tömmer oftast tjock plånbok" Gammalt Ducce-ordspråk.

Nu är inte jag sån som till vardags plockar ur och klyver motorn, så jag tyckte inte att det var så kul för atyt uttrycka sig milt. Frågar direkt supermekarna Lasse och Tom och ingen har ett direkt svar på vad det kan vara. Oljetrycket var ju bra, bara en vippa dålig också. Så rekommendationen var att köra och hålla koll på trycket och missljud ordentligt. Hua! Inte tänker jag köra runt nästa sommar på banorna och oroa mig för motorras...

Men så finns ju Ducceklubben och alla hjälpsamma människorna där. Senaste budet ligger på att det endast är ett litet shims till växeltrumman som har gett sig. Vilket gör honom lite trögväxlad, men det har jag ju levt med i år utan större problem. Så tills jag blir motbevisad tänker jag tro på att det är så!

Hurra, nu kan jag med gott samvete betälla de där alldeles-för-fina-för-mig däcksvärmarna, den fina originaltanken och fundera seriöst på bromsskivor och regndäck till originalfälgarna...

Inga kommentarer: