måndag 1 oktober 2007

Det finns vissa dagar...

...som inget går upp mot ett mål mat från McDonalds. Igår var det en sådan dag. Solen sken och på det hela taget var det en superb höstdag. Så synd då att det var rätt höga odds på att jag var nykter när jag vaknade och alltså fick avböja ett erbjudande om att "åka en sväng och fika lite". Och ännu mer synd att vädret på lördag och söndag kunde ha bytt plats. Det hade varit helt okej med regn på söndagen. Heeelt okej, soffan känns mer legitim då.

Men även en blind höna finner ett korn och jag hade varit så förutseende att jag hade köpt hem bakfyllefrukost och kunde lugna magen med Pro-Viva och polarkakor. Funkade fint, kunde nästan intala mig att jag var riktigt pigg. Framförallt om man gissar hur en del andra mådde dan efter kvällen före! Inte för att jag kan veta, men sannolikheten för ett och annat stön över "vad tänkte jag på" och "att jag aldrig lär mig" är stor!

Offrade mig och sällskapade med katten på sängen framåt eftermiddagen, det är otroligt vilka uppoffringar jag gör för honom...

Inga kommentarer: