lördag 20 oktober 2007

En tripp till Arboga

Ska man ändå åka med släp till Arboga för att hämta ut sin pärla från servicen kan man lika gärna ta med sig en annan dit. Sagt och gjort, Nillan kom över med en kåp-strippad 749 till den förkylde och ynklige chauffören. Tur att släpet är så litet och nätt, bara att hysta upp hojen och spänna fast. Tog inte mer än en kvart eller så, det artar sig.

På torsdag eftermiddag åkte jag iväg och hämtade upp Isa som sällskap och lastslav. Mutan var förutom att det alltid är ett äventyr att vara ute och åka med mig även en middag på Max. Sådär lite sommarnostalgiskt efter alla middagar på Max på väg från Gelleråsen. Var förutseende nog att kontrollera om det verkligen fanns en Max i Eskilstuna och så var det ju. Strålande!

Vi kommer till Arboga och byter hoj, jag blundar och betalar. Hua, tur jag fick lite semester utbetald när jag bytte jobb. Upp med Luciano på släpet, lite ovant utan broms (inga slangar monterade). Nu - mot Eskilstuna och Max!

Vi sväner av och siktar på Hemköp där jag har för mig att Max ligger. Men det var fel. Helt fel! Vi frågr några som har handlat och såklart ligger Max i andra änden av stan i något område som heter Tuna park. Med beskrivning och karta kommer vi åt rätt håll men börjar efter ett tag undra lite. Det börjar lika villaområde mer än något annat och det är nog dags att vända så fort vi kan. Med släp, det gör man ju inte på en femöring. Wtf, vad är det nu då? Vägbygge om omdirigerad trafik - rakt in i villaområdet. Långt fick vi åka så, här var det inte en chans att vända om inte. När vi äntligen får svänga ut mot den större vägen igen har vi gett upp och garvar glatt åt denna sightseeing. Men se på tusan - där är ju Max! Rakt fram, bara att köra in och se ut som vi hela tiden visste vart vi var på väg.

Nästa vägbygge råkar vi på i höjd med Malmköping där den gamla vägen bara försvann och den nya svängde kraftigt till höger utan varningar. Ooooiiiii! Men efter det kommer vi ordentligt fram till Björnlunda och kan lasta av. "Inga problem, Isa håller emot" säger jag glatt på tal om att jag inte har någon broms. Man kan också säga att gräsmattans friktoin funkade fint... In i garaget och upp på depåstöden, på med kapellet.

Nu får han stå lite innan jag börjar skruva!

Inga kommentarer: