söndag 4 november 2007

Det ena ger det andra...

Den här bilden gjorde mig tämligen säker på att jag vet vad som dök upp i oljan. Lilla ringen, ett väldigt slitet och halvt shims. Hurra, inte klyva motorn i år alltså!
En växeltrumma med shimsen som sitter i varsin ände och ser till att det inte glappar.

Det måste jag ju fira och spendera lite pengar på annat. Så nu står ett litet paket i köket, innehållande ett par däcksvärmare. Hoppsan då, hur gick det till? Jag som inte skulle hålla på att skaffa massa rejsprylar... Men det var väldigt kul att köra med varma däck från början. Har man dessutom min uppsättning av hjärnspöken så är det tacksamt att eliminera osäkerhetsfaktorn herrejösses-är-verkligen-däcken-varma-bäst-jag-tar-det-väldigt-extra-lugnt-ett-tag-till... För att inte tala om att det sparar däck....
Bara bortförklaringar, men ibland måste man ju få lura sig med det. Klart jag behövde de fina-fina däcksvärmarna. Och det bästa av allt - man kan ställa temperaturen även för regndäck. Jaha, vad är så fiffigt med det då? Jomenvisst, nu har jag ju skaffat anledning att även köpa regndäck. Och har jag regndäck färdiga på fälg med till varje bankörning så kommer det säkert inte att regna alls!
Ses på en solig bana nära dig...

Inga kommentarer: