onsdag 25 juni 2008

Vad gjorde du på midsommarhelgen?

När folkdansen, sillen, laxen, färskpotatisen och allt annat som trditionellt hör midsommarhelgen till var avklarat fick man tid för annat. Först ligga och läsa en bok, sedna lite mer nyttiga saker. Som att ta hand om fordonen.

Kedjan, dreven och allt runtomkring var totalt igenkladdat eftersom den nya kedjan hade ett rättså - ska vi kalla det ymnigt - överflöd av klet på sig när den kom. Men efter "lite" skrubbande med lampolja, flyttande av framdrev och borttagning av kåpan och skydden så såg det bättre ut.Skitusel bild, men det såg jag inte förrän nu. Syns att det är rent iallafall!

Nu ska jag bara göra rent resten av hojen också...

Ett visst dåligt samvete gjorde sig påmint i form av en stor blå och väldigt skitig bil. Bra lagom varmt väder på det och jag gjorde slag i saken. Fram med högtrycket och schampot, här ska tvättas bil. Spruta fälgar, tvätta rent resten, det är vad jag brukar göra. Men lite ducce-smitta har nog smugit sig in för sedan fortsatte jag med vaxning, fönsterputs både på insida och utsida, smorde alla gummilister med silikon, smorde alla svarta plastdetaljer med svart vinylglans och avslutade med invändig rengöring av instrumentpanel. Herrjösses, tror bilen fick en chock.

Han har precis som Luciano tvåsiffrig ålder inne, det kan man nästan inte tro. Hade jag bara duttat i stenskotten med lite blå färg hade det varit komplett. Men nu är jag inte sån, det räckte bra ändå.

Självklart regnade det när jag väl körde upp till stan sedan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är sjukligt Anna!!
Doktor Arne ordinerar en helg
med Hejdström så du vet vad som
ska prioriteras!

/Arne :)

SuperSport sa...

Själv har jag varit och köpt färg, så nu är semestern räddad :)