lördag 22 september 2007

Rensa magasinet

Om man ständigt kommer hem med prylar (företrädelsevis till hojen) till sin kära mor på landet så får man hjälpa till åt andra hållet med. Idag har jag ägnat mig åt magasinsrensning. Ovanpå det som vi kallar garaget - inte att förväxla med garaget under huset där Luciano huserar på vintern - finns magasinet. En gammal loge byggd på 20-talet härbärgerar gamla möbler, kläder, böcker, tavlor, prylar och allmänt junk. Här har jag ställt ut, och för all del hämtat, en hel del under åren sedan jag flyttade hemifrån. Men nu var det dags för rensning eftersom mor min så smart hade krävt transport till tippen i betalning för ett gammalt fint skrivbord.

Kolla vad mycket junk! Och då är inte allt nere ännu...
Gamla IKEA-köksskåp, CD-hyllan Benno i svart, en hurts ommålad i blått, en byrå i samma blåa färg, hyllor, två gamla sängar (jättevackra men för korta och trasiga i fanéren tyvärr...), en tvättkorg, etc. etc. bar vi ner och ställde ut i väntan på transport. Inte nog med det, vi skruvade bort beslag och grejor för att kunna lämna det i trä-återvinningen. Det ni!

Nu är det mycket mer plats uppe på magasinet, så nu kan jag fylla på med det som står i mitt vindsförråd. Hum-hum, säg det inte till mamma bara... Belöningen efter detta utomordentligt goda dagsverke blev en kaffe med macka på trappen. Små saker som ger livet guldkant :-)

Sitta på en solig trapp och dricka kaffe - lantliga nöjen som inte går av för hackor!

En dag på landet!

Inga kommentarer: