onsdag 12 september 2007

Höst och nya vanor, eller?

Jaha så har jag gjort det. Lyft på rumpan ur soffan och tagit på mig träningskläder. Det var verkligen på tiden, nu har det verkligen gått för lång tid sedan jag träande senast. Inte blev det bättre av att jag inte fortsatte ridningen den här terminen, det är iallafall motion även om icke-ryttare inte tror det. Ungefär lika sannolikt som att det inte skulle vara det minsta ansträngande att köra bana - hojen/hästen gör ju jobbet...

Idag så regnade det inte och inte hade jag skapat mig fler ursäkter heller. Så jag snörde på mig dojjorna och gav mig ut på en rask promenad med springande inslag. För mer än så är det i ärlighetens namn svårt att kalla det. Kom hem efter en halvtimme efter att ha fått en provkarta på hur en otränad kropp uppträder. Lite håll, lite ont i knät, lite slut i benen, lite totalt flåsande, allt i en salig blandning. HU!

Nu är det nya rutiner på gång, basta! Får väl se hur bra det går...

Inga kommentarer: