måndag 3 september 2007

Nytt jobb, nya rutiner

Så var det då dags att börja på nya jobbet. Kom ihåg att ta en annan tunnelbana så jag hamnade åt rätt håll på morgonkvisten. Det är inte alls så lätt som det låter när man i alla år åkt åt samma håll och nu ska få morgonhuvudet att ha koll.

Idag har jag gjort massa bra sker:
- Jag hittar till kaffemaskinen
- Hittar även till toaletterna (kan var särskilt bra när man varit för mycket vid kaffemaskinen)
- Jag har lyckats logga in på datorn samt komma in på mailen
- Har installerat några lämpligt placerade skrivare
- Har testat det närmast belägna lunchhaket, inte alls illa
- Har sms:at och mailat ut mitt nya telefonnummer till alla och envar i mina adresslistor
- Har svarat på massa gratulationsmail
- Har sökt information om företaget och rutiner på intranätet

Av allt detta är det väl bara sista punkten som ger mig någon som helst vägledning för mitt kommande arbete... Tur att jag vet hur det är i början, ingen idé att stressa upp sig!

Inga kommentarer: