söndag 19 augusti 2007

I handväskan, var annars?

Du vet säkert att man kan hitta allt möjligt i damers handväskor. Förra sommaren gjorde jag en kompis oerhört förvånad genom att hala fram ett par bromsbelägg ur den lilla chica handväskan. I helgen gjorde jag mig själv förvånad genom att hala fram en skruv till kraschpuckarna ur ytterfacket. Ser man på, var det där jag hade lagt den?? Så jag lyssnade uppenbarligen på Johan (Ducati Sthlm) när han sa att den inte skulle sitta fast utan själva pucken, och att jag skulle stoppa den i fickan på hemvägen. Så bra då!

Satte på den saknade kraschpucken, satte på bakhjulet som varit inne för däcksvändning hos Kjelle, skruvade fast toppkåpan på ena sidan (buntbandet kvar på den andra...) och satte på ena backspegeln. Med skruven, inte bara med silvertejp. Hade nog faktiskt blivit två backspeglar om jag bara hade hittat den andra. Hur kan man tappa bort en backspegel??

Nu har jag faktiskt en helt gatlegal hoj att köra till Gotland, med förhoppningsvis tillräckligt bra däck. Utan alltför mycket buntband och silvertejp. Bara här och där...

Dåså, Gotland nästa!

Inga kommentarer: