söndag 12 augusti 2007

Gelleråsen - Kinnekulle ToR

Så har jag då slavat i tre hela dagar på jobbet innan det var dags för lite semester igen och besök i de inre delarna av landet. Miniturné med Gelleråsen på torsdag och Kinnekulle på fredag, denna gång i finsläpet med Ronny eftersom Andreas var kommenderad på jobb. Tack kära chefer, vad vill ni ha nästa gång? Ooops, det där skulle jag inte ha avslöjat, fick ju gubevars låna hans däcksvärmare för testkörning...

Erfarenheter från dagarna:
Två tjejer ihop i en bil får den manlige chauffören att fundera på om det verkligen är så kul att "ha brudarna i bilen". Killar vill inte veta vad tjejer snackar om...

Tjejer har mer packning än killar och jag är uppenbarligen tjej så det stänker om det...

Jag hittar alldeles utmärkt inne på ICA Maxi vid Eurostop i Örebro vid det här laget. Citat Dick och Ronny: "Hur funkar det här? Följer vi efter vagnen som dagisbarn och betalar i kassan eller?" "Jepp" Men ni hade fel, mamma betalar som vanligt.


Det har inte regnat hittills under grillkvällarna innan körning! Kors i taket!!

Alla grillbestick hamnar i min kasse oavsett om de är mina, Marcus eller Gelleråsens...

Jag SKA köpa däcksvärmare! Ingen osäkerhet på greppet, bara min egen uppvärmning att ta hänsyn till. Men vilket pyssel, rena träningspasset när hojen ska upp på stöden och det ska rullas på korvar.

Det är jättejobbigt att kolla luften med en mätare som gör att det läcker om man inte träffar helt rätt vinkel. Då får man pumpa mest hela tiden.

Det är kul med fuktigt väder när man kör bana. Det är så mysigt när det rinner från insidan av skinnstället.

Jag kan inte köra Monster på bana längre. Helt ovant kändes det när jag körde Martins fina Mandy, det tog flera varv innan jag överhuvudtaget vågade göra annat än rulla genom kurvan i låg fart. Det är dessutom lite klurigt att helt plötsligt ställa om till vanlig växling... Mycket stelt på Mandy, men kul var det!

Martin kom däremot in med ett lyckligt leende och det var tur att jag hade Mandy att kräva tillbaka Luciano med! Andra Martin såg lika lycklig ut på Dicks hoj, här blir det Blocket-leta för grabbarna!
Martin njuter på Luciano!

Mackan och Ronny ser ut som tvillingar när de kör!

Isa ser fantastisk ut på Hejdarns hoj, vem trodde något annat? Men inte heller hon gillade Trollis F1:a. Men det såg såklart fint ut!

Det är kul att spåra och hjälpa andra på banan! Ägnade ett pass på eftermiddagen åt att köra med en kille som inte fick det att flyta ordentligt. Superskoj, dessutom kul att kunna få ge något tillbaka med tanke på alla som har hjälpt mig på olika sätt. Hoppas bara att jag inte lyckades skrämmas, har hört att jag kan vara bra på det, hum-hum-hummelihum...

Jag kör inte alltid av bara för att jag ser fotografen :-)

Hittar även på Willys i Karlskoga och de har aldrig de där färska baguetterna jag vill köpa. Inte den här gången heller.

Frågan "Vad blir det för mat ikväll Anna" börjar kännas oväntat vanlig...

Det gick att lura en hungrig Petrus att vi hade fastnat på vägen och maten skulle bli minst en timme sen, tihi!

Det är sjukt mycket mördarsniglar på Hällekis, tur at det blir mörkt så man slipper se dem.

Luciano har fått nya snygga styrpuckar i utbyte mot en middag. Tackar Fredrik!

Det är bara en myt att Ducatister jämt skruvar istället för att köra. Det är bara så att vi delar upp ansvaret för att hålla myten levande och minst en får på sin lott att skruva när det är japs i närheten. Denna gång var det P-Os tur, han offrade ryckutjämnarna för att det skulle se riktigt bra ut. Starkt jobbat P-O!

Ducatister fikar jämt i depån, även när det inte regnar. Men när det regnar fikar vi hysteriskt.

Man kan lura en kille som har ågren över att bli ikappåkt av "småflickor" att man har varvat honom på ett enkelt sätt. Man går ut en bit före, sen kör man in ett varv i depån och kommer ut strax bakom. Sen när passet är slut kör man upp bredvid på väg in i depån och ler lite rart. Sen kan man få se intressanta scener ända tills man avslöjar orsaken...

Trollis var de enda i blå grupp som körde mer än absolut minimum för att ta sig in i depån när det kom regn. Sen gav sig både Carita och Petrus ut på regndäck, det ser ruggigt coolt ut med vattenkaskaderna. Alla förnuftiga ducatister packade ihop när regnet kom på eftermiddagen...

Det är otroligt löjligt skönt att få sova i sin egen sköna säng efter ett par dar i smala hårda vandrarhemssängar.

Ducceklubben har trevligast på sina bankörningar :-)

Inga kommentarer: