måndag 11 augusti 2008

Weekend i regnets tecken

Hur taggad som helst efter att ha brutit isär hela körningen för att äntligen få nån slags rätsida på körställning och snabbstyrningen. Vad händer? Det regnar! Det börjar när vi ska göra bromsövningar, från full fart till stillastående i hällregn. Tillslut började få kläm på det hela även i blötan och kvittot på det var när instruktör Björn efter ett sällsynt lycka stopp skrek över banan tiull "min" instruktör att "hon är inte gift ännu!". Mycket ska man höra....

Efter att ha provat på grenen "däcksbyte i swimmingpool" så kunde jag rulla ut på regndäcken. Kul! Vilket sedan startade en del nageltuggande hos instruktörerna när en R1:a utan regndäck skulle försöka hänga på tjejen på duccen... En instruktör slutade visst i gräset också, men det hade självklart inget med min framfart att göra.

Söndan var värre. Inte lagom stril så man kan köra med regndäck, inte torr bana så ofta. Regnet tenderade att börja lagom till våra pass, så två pass var jag ute ett varv för att sedan raskt köra in i depå igen. Två pass tillbringades i sann ducce-stil i fiket. Ynk! Tur att jag skulle tillbaka bara några dar senare, aldrig har jag väl hållit tummarna mer för torr bana än tills dess...

Inga kommentarer: