söndag 31 augusti 2008

Vuxensysselsättning

En helg full av vuxenpoäng. Först fredagskväll i Björnlunda med Dobidoo, sen en tur med hojen (på väg, visst är det knasigt???) till Taxinge och den berömda kakbuffén, en långtur i svampskogen, ännu en tur i svampskogen och så till sist namnsdagskalas för lille Vidar.

Vidar är ett par månader och nu skulle alla kompisar bjudas in på namnsdagskalas istället för dopkalas. Vi sitter och goffar i oss av pajer, piroger, sallad och ostar och de som inte kör bil dricker lite vin eller öl. Så vuxet och piffigt. Då när jag ser mig omkring i lokalen så inser jag att det nästan bara är par där. Samt lite barn förstås. Vid närmare syn så ser jag att förutom alla par så är det jag och mitt ex. Nämen! Oj vad det är skoj med familjeaktiviteter!

Tur jag ska slipa av lite vuxenpoäng genom att åka till Gelleråsen på onsdag!

2 kommentarer:

hauge sa...

Det är sådan ställen vi barnfamiljer får hänga på i stället för banträffar, smckurser, fredagsöl, etc.........

SuperSport sa...

Är det inte så att Presidentan är den som står för ordning, förstånd och vuxenpoäng i klubben? Vi andra ansvarslösa får stå för leken och öldrickande :)