tisdag 26 augusti 2008

En hästkraft är inte så illa

Första ridpasset efter sommaruppehållet. För mig iallafall, de andra hade visst hållit på sedan 5:e augusti. Inte kan jag hålla reda på när terminen börjar om det ska vara mitt i sommaren. Och för all del, jag har ju varit på en bana varje vecka sedan dess och inte hemma i stan hur som helst.

Men nu var det dags. Klättar upp, smidigt som ett havande kylskåp. Skrittar fem minuter och inser att jag kommer få träningsvärk i rumpestumen. Rejält. Travar, galopperar, känner att det kommer bli träningsvärk både här och där.

Efter en timme i lätt regn är jag tämligen blöt både från insidan och utsidan och glider mindre graciöst av. Känns skönt att vara igång igen!

2 kommentarer:

hauge sa...

Ny snygg bild!

Tjingeling!

Lilldocke sa...

Visst är den fin! Det är SvenE som har tagit den på Anderstorp och vore jag lite mer hemma i bildhantering (läs - hade rätt program) skulle jag lägga in hans namn längst ner på den som PO har gjort.