måndag 18 augusti 2008

Jubileum - kortversionen

Ducceklubben samlas till Jubileum i Ljungbyhed och närliggande Knutstorp Ring. Helt omöjligt att beskriva, sammanfattar det hela i lite kommentarer, några bilder och en och annan bildtext.

Om det ösregnar när man åker E6:an ner längs västkusten så får den regn-nojiga passageraren höra: "såja, koncentrera dig på datorn och bry dig inte om vad jag gör"
Jag köpte gummistövlar i Stenungssun och Isa shoppade regnställ i Halmstad. Vi var lite optimistiska om vädret helt klart.
Yngst tar självmant på sig att sova överst i våningssängen
Frukostpersonalen såg minst sagt förvånade ut när ett helt gäng hängde på låset redan kl 07.00
SOL på bankörningen på onsdagen!!!
Hajen bet sin husse rätt ordentligt, och som jag trodde kom blåmärkena efter nån dag eller så ("Inte ett blåmärke ens, konstigt!")
Det är oförskämt dyrt med el på Knutstorp (och då menar jag inte det jag betalade utan det klubben fick betala)
Barflickorna är mer påklädda än barpojkarna, som för övrigt hade fina magar
Baren i Borgo Panigale var en höjdare och Don Tonys ostar är helt ljuvliga
Småpojkar i alla åldrar gillar att varva motorer när folk sover
Skitväder på torsdagens bankörning, men fick några fina pass på regndäck
Går det på regn måste det ju gå på torrt underlag också...
Mycket vin, crostinis, pesto och chips går det åt innan middagen.
Vissa ducatister snor hamburgarna från barnen
Bullra stillastående gemensamt med 80 andra ducatister är ett underskattat galet nöje
Jag skulle ha mutat bullerjuryn bättre
Provkör inte nya Monster 696 direkt efter Hypermotarden - det är inte rättvist
Man kan komma till festen på olika sätt
Ducatister äter mer buffé än vad matfirman hade räknat med - är vi förvånade?
Efter den buffén och vinet till tackar jag gudarna för att jag är med i en Italiensk klubb och inte en tysk...
Man kan, om man tittar noggrant, se en viss skillnad på Presidenta och Presidenta...
Ducatsiter är dansanta!
Dansar man med Ronny är det som ett helt aerobicspass - med en flaska vin i magen. Tjoho!
Bankommittén hade noggranna regler för kvällen med rödflaska och svartflaska. Checkerflaskan sågs aldrig till...
Man kan lura folk till knäskrap med en Kinacross mitt i natten. Även om personen i fråga har fina hela jeans på sig, utan knäpuckar. Sen är inte jeansen hela längre.
Nya styret får fina poäng på festandet, det här känns lovande
Isa är en pärla som kör Brum-brum :-)

Inga kommentarer: