lördag 24 maj 2008

Gelleråsen, himmel eller helvete

Kinnekulle = mmmmmmmm.....
Gelleråsen = mutter, mutter, mutter....
Att det ska vara så jäddra svårt att få till det! Det började ganska okej, för att sen balla ut totalt. Via en hjärtat-i-halsgropen i Ejes, curbs-känning i Hårnålen till att nästan glida ut ur S-et, min favvokurva. Då la jag av och puttrade på en hand för att lugna ner mig till passet och därmed dagens övningar var slut. Hur blev det så här?
Nåja, riktigt så illa är det kanske inte. Men efter gårdagens superflyt så känns det ungefär så. Dels var det stora hastighetsskillnader och jag hamnade i kö mest hela tiden. Och tyvärr är jag så feg och hänsynsfull (välj själv alternativ) att jag väntar tills ett riktigt bra tillfälle att köra om. Så det blev en och annan runt banan och flest på rakan.
Framåt eftermiddagen hade ban-färskingarna kommt på att det var kul att krana på fullt på rakan och det började bli riktigt svårt att ta sig om fler än en person där. Så det var bara till att låta bromsen jobba och inse att spårövningen blev innerspår i den hemska Mikes corner - igen. och igen. Och igen. Sen att jag glömde vilken växel jag låg på bara för att jag anpassade det till omkörningarna och inte kom ihåg vad jag hade gjort kan jag ju knappast skylla nån annan för...
Men bromsövningarna mitt på dan gick strålande, på slutet hoppade jag nästan fram på framhjulet fast helt kontrollerat. Tcykte jag iallafall. Fast Lasse Mellgren som stod vid posteringen undrade om det var meningen att låsa framhjulet sisådär fem gånger och så lätta hela tiden så jag håll mig rakt fram... "Hm, nja, men jag skulle ju inte fega..."
Isa kör så det ryker och går runt och småflinar mest hela tiden. Så hon får väl stå för flinandet så står jag för muttrandet. Jerry går kalasfint och har ställets snyggaste kuts dessutorm!
Luciano och Jerry står parkerade i Lasses depåtält, en liten duccehörna bland alla japs.
Solen har lyst på oss hela dagen och nu lyser anisktet lika rött efter dagen och den heta duschen. Kaklet hotar att trilla ner som vanligt på vandrarhemsdelen av hotellet, men sängarna är ganska bra och vi kommer sova som stockar iallafall. Sista slatten vi slank ner och klockan kommer ringa oliiidligt tidigt imorgon. Förresten glömde vi tanka igen. Nu dunkarna på vägen till hotellet, trots att vi stannade på macken för att köpa godis....

Inga kommentarer: