måndag 10 mars 2008

Jag och min Dremel

Lördag, vårsol och jag kryper ner i garaget. Börjar känna att det är läge för att snabba på lite så jag kan köra på Primo maggio...

Bestämmer mig för att kedjan nog trots allt ska bytas nu när jag har nya drev och allt. Den har ju ändå gått ett tag med de gamla uschliga dreven... Det har inget med att jag vill ha en guldfärgad kedja att göra, absolut inte. Tar min lilla Dremel och slipar ner niten vid låset. Bänder och bänder, men inte får jag isär kedjeh-vetet. Blir förbannad, kapar kedjan istället. Tack kära Dremel!
En orm i garaget! Eller bara en lös kedja?

Sätter dit det nya framdrevet och funderar på hur tusan det ska sitta eftersom brickan inte passar i hålen. Tänker att brickan kanske ska sitta i spåret istället så de kan glida oberoende av varandra, men det verkar för klent för ett drev. Bestämmer mig för att låta det ligga där och fråga nån lite senare.

Skrubbar lite skruvar så länge, hur många skitiga rostiga skruvar finns det egentligen??? Kommer fram till att jag ska sätta tillbaka luftburken och kommer på att jag ska borra ett litet litet hål för att stoppa en spricka. Borrar (härliga Dremel) och sätter tillbaka luftburken. Efter att ha skrubbat skruvarna noga såklart. Ploppar på trattarna och helt plötsligt ser det ut att gå framåt, inte bara mer isär.
Ganska ren luftburk - nu ser den lite mer färdig ut...
Tittar lite på lådorna med bra-att-ha-saker och kommer på att jag skulle sätta på nya blinkers. Men hålen i snablarna var för små, så nu tar jag mig i kragen och sätter igån med det. Dremeln igen, vips är hålet lite större! Skruvar isär snablarna och tar bort filtret, gör rent lite och sätter ihop igen.
Isärplockad luftkanal med filtret som nu är borttaget.

Det börjar ta mig tusan likna en hoj igen! Lite iallafall...

Bilder kommer när jag kan föra över dem från telefonen.

Inga kommentarer: