söndag 16 mars 2008

En sorts träning

Hade en tanke att jag skulle träna i helgen, i den meningen att jag skulle svettas på löpbandet. Jag skulle alltså passera gymet på vägen från Björnlunda in till stan i lördags, det lät ju inte så svårt. Dagen började med lyxfrukost (Hotell mamma har sina fördelar. Härlig middag med vin och efterrätt när jag dyker upp på fredagen, och kylen full av smarriga pålägg som rostbiff och skinka...) men sedan var det slut på vilan.

Ut och sätta upp elstängsel till fåren, ganska snabbt fixat när man är två. Sen skulle vi "bara" släpa de sista stockarna till uppläggningsplatsen i hagen. Självklart kan jag inte låta den äldre generationen ta den tunga delen av stocken, så hugg i! Jäsiken vad tungt det var, och inte var det lätt att få grepp om stocken heller. Började komma på varför vi hade sparat just de här stockarna senast... När alla låg upptravade i högarna så skulle man kunna tänka sig att det var färdigt. Slänten med granris kvar och mängder av löv.

Allt ris borta, stockarna i prydliga högar och lövet borträfsat.

Men nej, då plockade vi fram räfsorna och började gräva i resterna av granriset och det täta täcket av löv. Ett evighetsjobb, men vi hann iallafall göra en del. Sen var stadsbruden tillika kontorsråttan fullständigt färdig. En djupdykning i kylen resulterade i fylld färsk pasta (som sagt - bra kyl det där...) med tillbehör, kaffe och bulle. Sen var soffan vansinnigt lockande, men en titt på klockan visade att det snarare var läge att röra sig om jag skulle hinna åka hem, handla och fixa middag.

Ser man på, ingen träning blev det. Och idag söndag hade jag en extra ridlektion, så det blev träning på det sättet istället. Ingen dålig helg även om det inte blev just gymet...

2 kommentarer:

hauge sa...

Märkligt hur hur mycket mer kommentarer det blir på erotik trådar jämfört med trädgårdsröjar dito???

Markus sa...

Jag har ingen trädgård - annars skulle jag skriva massor om det såklart =)