söndag 16 mars 2008

Bromsslangar

Dagens dagsverke bestod inte i en hård garagedag, men såklart gick jag förbi källaren och kollade lite. Bl.a. så kollade jag banjokopplingarnas läge på de nya fina bromsslangarna. De kommer passa fint när jag bara skaffar en ny koppling som är gjord för två slangar istället för en...
Test av kopplingen från bromspump till slang. På ovansidan finns en svart nippel och en mässingsfärgad. Kan någon upplysa vilken som är till vätskebehållaren tack?

Nu ska jag bara klura ut vilken av de båda anslutningarna upptill som är till vätskebehållaren och vilken som är den andra. Samt få på den elektroniska mojängen som talar om för bakljuset att det ska lysa när jag bromsar. Det kan vara bra inför besiktningen har jag hört...

2 kommentarer:

hauge sa...

Gokväll!
Slå en signal så skall jag reda ut slangproblematiken!
Vårkännslor idag!!!!
Jag och hamburgerhåkan tog en sväng idag!!!!!!!!!
Tjingeling

hauge sa...

Borde vara:
Svart=bromsvätskebehållare
Mässing=luftnippel

natti