tisdag 20 mars 2007

Semester!!!!!

Så var det så dags! Inga nya inlägg på ett tag, jag har varit alldeles för upptagen med att förbereda en tre veckor lång semester. Kommer man på idén att vara borta så länge utanför ordinarie semstertider får man gno som en liten idiot innan för att förbereda allting. Eller så säger man att "det löser sig, det är inte så viktigt". Nu tillhör inte jag den senare kategorin, så jag slet. Men nu har jag åkt, det känns helt underbart. Resplanen ser ut så här:
17/3 - 23/3 Singapore hos en kompis.
23/3 - 27/3 Siem Reap, Kambodja. Kolla på Angkor Wat!
27/3 - 28/3 Singapore, tvätta grejor...
28/3 - 3/4 Bali. Sola, bada, rida på stranden...
3/4 - 6/4 Singapore, shoppa utav bara h-e!

Är i Singapore än så länge, börjar acklimatisera mig. Tycker att de 28 graderna med moln är i det närmsta svalt mot hur det brukar vara här! Har tagit första shoppingvändan, legat vid poolen och läst, simmat lite och varit barnvakt. Det gick bra den här gången med, pust! Enda nära vännen med barn, erfarenheten är minimal. Ja, ungefär vid samma tid förra året så lärde jag känna lille sonen i familjen här och det var första gången "tant" var barnvakt. Någonsin. Att hon vågade lämna honom...

Hoppas på sol imorgon, lite för mycket moln för en soltörstande svensk!

Inga kommentarer: