måndag 26 mars 2007

Oh vad det (inte) ar synd om mig...

Oh vad roligt det var att shoppa sjalar pa marknaden. Fick ett par uppdrag och vande upp och ner pa alla stallen for att hitta en liten rod enfargad sidenscarf och gron och beige sjal. Jattekul, det gor inget att det ar at andra - kul anda! Nar jag antligen hittade vad jag letade efter visste jag iallafall precis vad jag tankte betala, det var ju inte forsta sjalen jag kopte. Nu ar vaskan full och ska tommas pa rummet innan kvallens begivenheter.

Innan jag rotade runt pa marknaden var jag pa Aromaterpi-mamassage och ansiktsbehandling. Totalt omhandertagen i en och en halv timme, hur skont som helst. Hela jag luktar nu latt av pepparmint :-) Det vanliga nar det galler asiatisk massage ar att man ligger pa madrass pa golvet och massosen jobbar med kroppen och klattrar runt pa en. Har var det behandlingsbank och lite tjusigare.

Men det hindrade inte den lilla tjejen att hoppa upp och anvanda hela sin kroppsstyrka inte. Rejalt stark var hon, sa nu ar jag valknadad. Precis som hemma tackte hon noga ove de delar som inte just da masserades, med den skillnaden att har behover man inte tacket for varmen... Sarskilt nar solen tog sig in i en glipa under det oppna taket - phu! De varma handdukarna runt ansiktet blev ocksa lite komiska, det hade varit skonare med kallt... Men ja, det var supermysigt!

Edit: Behandlingsrummet. Notera att solen kommer in eftersom det inte var tak över hela. Varmt!

Efter marknaden pustade jag ut i en fatolj med nagra sma Samosa och en ol for det facila priset av 15 kronor. Oj vad jag har det jobbigt jut nu ;-)

For er som tycker det later odragligt kan jag trosta er med att jag har rejala soleksem pa armar och hals, sa nagon sol blir det inte mer. Med andra ord som vanligt, jag kommer hem vitare an den som har suttit nagra timmar i den svenska varsolen.

Inga kommentarer: