måndag 26 mars 2007

Powershopping pa marknaden!

Jaha, dar forsvann allt jag hade skrivit :-( Kul med dalig internetuppkoppling, det har man ju glomt hur det var.

Fick ett nytt meddelande hemifran "jaa, kop nagra scarfar, du far fria hander" Hjalp!!! Fast kul! Ner till marknaden igen och dar hande precis det jag anade: "miss, something more?" "One colour, have many" Jaha ja, har var jag tidigare idag nar jag rande runt som en tetting efter enfargade sma sidenscarfar... Fint att vara igenkand pa marknaden i Siem Reap, inte illa. En sak var bra med att ha kopt en oherrans massa scarfar och sjalar - jag visste precis vad jag var beredd att betala. Jag har fatt ratt manga olika startpriser pa likadana sjalar, men nu spelade det ingen roll var de borjade. Hade jag betalat 3 dollar forut blev det 3 nu med, aven om han gav mig det budet direkt (jag blev lite paff, alla andra har forsokt med 4 och nagon 5). Alldeles pa slutet hittade jag en fin vit till mig sjalv och hon ville forst inte alls ge mig "ratt" pris, men nu var jag duktig och stod pa mig. alla andra sa ju 3 for den, sa de kunde inte vara helt fel... Nu har jag banne mig sjalar till ett helt kompani, hoppas de som har bestallt blir lite nojda. Min egen hog ar skrammande stor, och inkluderar den stora vackra thaisidendsjalen som jag inte har en aning om nar jag ska anvanda. Men den var sa lacker! Jag far helt enkelt ordna smokingpartaj pa nyar, nagon som ocksa vill lufta klanning?

Tur som ar sa borjade de stanga och dessutom borjar mina dollar ta slut. Men smart som jag ar (ja ibland sa!) har jag lagt undan till hotellet och tuk-tuken och utreseskatten, sa resten kan jag spendera pa en schysst middag ikvall! Har nastan last ut mina bocker, sa det ar lika bra att sova pa planet imorgon. Kanske inte sa svart, tuk-tuken kommer redan 06.30. Sen ar det hejda Siem Reap och ett kort stopp i Singapore innan vi aker till Bali pa onsdsag. I SG ska jag forsoka ladda upp lite bilder pa bloggen, sa ni far se hur det ser ut. Gonatt!

Edit: "min" tuk-tuk (han var alltid vid vårt hotell) och flygplatsen. Helt nybyggd, jättefin! Där var det inte toaletter av Kambodjatyp, det var tip-top-fräscha toaletter som platsade på vilken schysst restaurang som helst. Arlanda, släng dig i väggen!

2 kommentarer:

Kattson sa...

Hej vännen,
Idag har vi plötsligt vår i Stockholm. Det ska bli 18 grader fram på dagen och solen skiner. Fantastiskt.
Var och klippte mig idag. Min frisör har just kommit tillbaka från Thailand och Bali. Berättade att du skulle till Bali. Då sa han att du ska besöka Kuta Beacn, som visst är den mest besökta turisstranden på Bali men också den finaste. Där finns en restaurang/bar som heter Paradise. Den ska du besöka och där beställa in Strawberry sling. Ska vara kanongott.
Ha det bra.
Kram Astrid

Lilldocke sa...

Ja, med mina soleksem blir det till att sitta under ett parasoll och sippa på en drink. Känns inte helt fel :-)