söndag 4 mars 2007

Genomskinligt

Jaha, en vit storskjorta måste man ju ha i vår. Det har t.o.m. jag förstått. In i provhytten med 4 olika modeller på vit skjorta, blus, eller vad tusan man nu vill kalla det. Av med alla varma tröjor och på med första skjortan. Tittar i spegeln och ser en person i jeans och bh där man skymtar något tunt vitt utanpå. Men seriöst - hur genomskinligt kan ett plagg vara och fortfarande vara ett plagg? Jag känner mig som en dinosaurie från urtiden när jag tittar mig i spegeln och direkt tänker "herregud, den här kan jag ju inte ha!".

För det är säkert meningen att det ska vara sådär fullständigt genomskinligt, så man ser både byxorna, vad man har för skärp, hur bh:n ser ut och dessutom alla eventuella myggbett. Säkert. Men jag vill inte det, jag vill ha en skjorta som inte visar allt under!!! Är det för mycket begärt?

Inga kommentarer: