tisdag 27 mars 2007

Phantom of the Opera - vilken show!

Åter i civilisationen och det med råge. Har inte hunnit lägga över några bilder ännu, men det ska jag försöka göra imorgon. Började direkt med att köra en maskin tvätt - jösses, vad den röda jorden har skitat ner alla vita kläder! Kahkifärg har helt klart sin poäng... Lite shoppingsällskap hann jag också med att vara (inget till mig själv idag inte) innan vi skulle göra oss iordning för att gå och se Phantom of the Opera. Helt plötsligt skulle jag byta skitiga shorts mot klänning, och inte bara det. Jag fick genast användning för den vackra sjalen jag inte visste när jag skulle använda. Ser man på, det är bara att skapa sig tillfällen!

Vilken show! Vilken scenografi! Allt rörde sig, det var mycket tyger, ljus, ramper - ja allt man kan tänka sig. Kostymerna var spektakulära. Musiken fantastisk (men det visste jag ju...). Effekterna halsbrytande. Och som de sjöng. Framförallt gillade jag själva fantomen, vilken röst, vilken teknik. Vad var det Gunde sa, ståpäls? Mmmmmm! Men det var ju tur för biljetterna kostade ungefär 750 kronor...

Skönt att vara i civilisationen igen.

Edit: Utsikten från fönstret i mitt rum i Singapore!

Inga kommentarer: