söndag 6 januari 2008

Ett smart ställe...

På benen igen - hurra! Nog för att jag fortfarande är lite matt och har en hosta som kan göra en inbiten gammal rökare grön av avund, men jag mår iallafall rätt okej. Igår orkade jag faktiskt plocka upp allt som låg och skräpade till vinden och förbereda för tvätt och städning. Nu går tvättmaskinerna för fullt och jag tog fram dammsugaren.

För er som inte känner mig låter det kanske inte så konstigt, det är väl helt naturligt att ta fram dammsugaren? Men för mig är det rena kryptoniten. Jag plockar undan, jag kan dammtorka, jag kan sopa, jag kan gno hela badrummet rent - men det tar emot att ta fram dammsugaren. Sen när jag väl gör det går det ju jättefort att dammsuga min lilla tvåa, så jag förstår inte denna irrationella motvilja mot att ta fram dammsugaren. Tyvärr har det inte förbättrats under åren, så jag har snällt förlikat mig med situationen.

Nu tog jag iallafall fram det röda vidundret och skulle bara kolla om påsen var full. Det var den inte, den var obefintlig. Ingen påse i, dags att ta fram en ny alltså. Japp, ta fram en ny. Vardå? Dammsugarpåsarna har väl aldrig haft något eget ställe, utan hamnat där de fått plats. Ett vagt minne från senaste röjningen sa mig att de nu låg på ett bra ställe. Ett smart ställe. Ett sådant ställe man inte hittar igen.

I skåpet i hallen? Nix. I hyllorna i vardagsrummet i någon av alla förvaringslådor? Nope. Helt säkert, bäst att kolla en gång till. Nej. Borta! Så här sitter jag och kan inte dammsuga med mindre än att jag åker och köper nya dammsugarpåsar. Så otroligt fräckt, jag som var igång!

Murphy - kan ingen bara ta kål på honom????

Inga kommentarer: