fredag 2 februari 2007

Urrrk!

"Jag har inte tiiiid att vara sjuk!" Så känns det alltid när näsan rinner, huvudet spränger och orken tryter. Men det är faktiskt inte så mycket att be för, det är bara att stanna hemma när kroppen protesterar. Och tänka sig - det går ju! Världen raseras inte, jobbet står där det stod igår.

Idag gjorde feber och ont i magen att det inte blev något jobb och säkerligen muttrade försäljaren som skulle ha haft möte med mig en harang när jag inte var där - men so what? Han lär ringa på måndag och boka in ett nytt möte. Och jobbskvallret gjorde sin nytta och såg till att leverantören som skulle bjuda på lunch fick reda på att jag var sjuk. Ser man på, de klarar sig rätt bra utan mig någon dag så och då! Ska tänk på det nästa gång huvudet värker och jag tänker "jag har inte tiiiid att vara sjuk!"

Jag kan ju inte hjälpa att jag ligger och sover i feberdimmor istället för att vara en effektiv yrkeskvinna...

Inga kommentarer: