onsdag 21 februari 2007

Host, snörvel och huvudvärk

Jag hatar att vara förkyld. Vem gör inte det? Hur kul är det att ligga hemma med huvudet tjockt av snor, feber och hosta? Inte alls. Men ännu värre är den evighetslånga småförkylningen. Den där som inte är tillräckligt illa för att man ska ta sig tid att vara hemma från jobbet, men absolut tillräckligt för att må skit. Vanligtvis kommer den smygande när jag äntligen har kommit igång med träningen och förstör totalt. "Nähä, inte den här veckan heller."

Den senaste förkylningen har dessutom en liten härlig twist - det har slagit lock för öronen. Lite på höger öra som släpper lite då och då för att ge mig hopp. Vänster öra har gett upp totalt och tjuter lite mysigt samtidigt som jag gastar "Va??" åt arbetskamraterna. Kul, kul, kul...

Ge mig vår nu!

Inga kommentarer: