tisdag 5 januari 2010

Vinter i stan

Nu är det kallt och vinter på riktigt! Till och med vår förort ser lite charmig ut när allt är täckt av snön.
Snöflingorna var stora som cornflakes och alldeles fluffiga. Barnsligt behov av att leka i snön infann sig, men något mer vuxet kom väl ivägen som vanligt. Träningen kanske. Ansåg att det var nog med julvila och begav mig till gymet två dagar i rad, efter att ha värmt upp med långpromenad längs med vattnet i solen. Det var vi inte ensamma om, uppenbarligen var det aktiviteten för dagen på nyårsdagen. Några i varma praktiska kläder, några i mer fåfänga varianter som såg lite kallt ut.
Men straffet för min julvila kom omedelbart. För inte kan det väl vara så att det var straff för att jag tränade två dar i rad? Var ju tvungen att prova min fina pulsklocka som jag fick i julklapp. Kanske en hint från kärestan om att forma till sig lite mer? Vem vet, vem vet...

Nåja, i går kväll började halsen klia. Illavarslande. Så börjar alltid mina förkylningar. Ujuj. Så inatt agerade jag centrifug och när morgonen kom stängde jag av väckarklockan och fortsatte sova. Resten av dagen har framlevts vid köksbordet, i soffan och på sägngen. En värld utanför lägenehten? Nejdå, den har jag inte sett.

Får se om det blir bättre tills imorgon, vi måste ju upp och kolla i nya lägenheten!

Inga kommentarer: