söndag 17 januari 2010

Frisk är en definitionsfråga

Förutom det välkända faktum att jag knappast kan definieras som frisk när jag är hängiven ducatist och dessutom presidenta i världens bästa klubb, så tyckte inte resten av kroppen att den var riktigt frisk heller. En vecka sjuk från jobbet, det är inte ofta jag är borta så länge. Så då kunde man ju tänka sig att jag skulle vara helt frisk när jag väl började jobba igen. Jo tjohejsan!

Möte med ny viktig kund i tisdags, så det var bara att låtsas frisk. En lång dusch och rejält med smink, sen såg jag riktigt presentabel ut. Den stora hhostattacken mitt under mötet glömmer jag, i övrigt gick det rätt bra. Om jag undantar att huvudet helst ville fungera i ultrarapid. Men det kanske har lika mycket med den långa ledigheten att göra? Nåja, tillbringade resten av veckan på jobbet, även om jag inte var där 08.00 precis. Och här sitter jag och hostar och nyser fortfarande. Morr!

Tur att det går framåt med lägenheten iallfall! Nu börjar badrummet se ut som ett rum, golvet är gjutet och väggarna är grovputsade. Alla rördragningar kommer ut ur vägg och golv där de ska, ser riktigt bra ut. Sen att resten av lägenheten ser ut som ett bygge, det är amällar man får ta.

Inga kommentarer: