måndag 11 januari 2010

Ännu inget jobb i sikte

Året börjar bra. Hann ha en semesterdag innan förkylningen från helvetet slog till. Började lite smått med halsont och snörvel för en vecka sedan. Vilade ut tisda-onsdag och kände mig nästan lite sjåpig när jag bestämde mig för att inte gå till jobbet på torsdagen. Nåja, det var ett så kallat "smart beslut". Flyttade mig mellan sängen och soffan och mådsde allmänt pyton. Så även i fredags.

I helgen gjorde vi iallfall visit i Björnlunda, ett kallt sådant, Det kanske inte går under kategorin "smart beslut", men mamma fyllde ju år och vi tog det lugnt... Så igår insåg jag att det drog ihop sig till arbetsdags igen och uppenbarligen är jag allergisk mot det. För det är sjutton vad jag snörvlar och hostar, det gick knappt att sova.

Så ännu en dag hemma, men nu kryddad med lite jobb på distans. Och när jag åkte till affären kände jag mig i det närmaste skuldmedveten. Men det kan ju knappast likställas att ta bilen till affären och att gå upp i ottan och jobba åtta timmar... Så samvetet fick på truten och jag kom iväg till affären. Imorgon blir det mjukstart med ett möte och lite extra jobb. Men inte en heldag.

Inte vad jag trodde för en vecka sedan när nysnigarna började!

1 kommentar:

hauge sa...

Det är ju tur att nån jobbar och drar in kulor till staten...
Krya på dig!