torsdag 1 januari 2009

Nytt år, nya mål

Jaha, så var det 2009. Mentalt befinner jag mig ungefär i november 2008, har inte riktigt hängt med i kalendern. Innan jag vet ordet av så lär det vara april och jag sliter som ett djur för att få klart Don Vito innan första körningen...

Nyåret firades ståndsmässigt in med löjrom och hummer, tillsammans med en flaska Bollinger. Mindre tjusigt kanske att det var mamsen som stod för bjudningen. Men det är småsaker i sammanhanget. Såhär vid nyår är det ju brukligt med nyårslöften och vanligtvis så går det åt pipsvängen. Med andra ord är det stenkorkat att avge vackra löften som spricker fortare än man hinner säga 2009.

Så mina löften inför 2009 är tämligen blygsamma:

- Vara snäll mot mig själv genom att äta god mat
- Träna minst som förra vintern så jag orkar med sommarens bankörningar
- Köra massor av bankörningar
- Ägna mig åt nära och kära
- Inte jobba för mycket

Det får vara en lagom nivå på det hela!

2 kommentarer:

hauge sa...

Du fixar väl alla utom möjligen den sista.........

Lilldocke sa...

Nä, det brukar gå sådär! Och med nytt jobb snart också, så kanske det blir lika svårt som vanligt...