lördag 3 januari 2009

Garage och snö

Så - tillbaka i stan efter långa sköna vinterdagar på landet. En del av dem tillbringqades förvisso i en mörk källare precis intill en surrande bergvärmepump. Ett ställe jag normalt kallar garaget helt enkelt. Med radio som åtminstone oftast får in P1 och P3, en bygglampa som alltid lyser åt fel håll men värmer gott, mammas portabla radiator med fläkt och faktiskt ganska mysigt. JAg har ju gubevars mjuk matta på golvet!

Den här gången var det extra trångt och hjärtligt i garaget, för Don Vito hade sällskap av den vackra Bellona. Just nu är Don Vito i underläge eftersom elaka matte har tagit av honom alla vackra tillbehör. De vackraste står på magasinet inlindade i filtar.
Don Vitos vackra kolfiberkåpor
När ska jag någonsin kunna köra runt i dessa skönheter? I kolfiber, lackade med originaldekaler och med kolfibern synlig i randen runt det vita på kutsen? Jag som är så duktig på att skrapa i, tappa hojen i backen, välta i lågfart? Tanken att sälja dem finns, om någon vill ge mig ett bra pris. Men samtidigt så vore det kul att ha kvar dem för lite finåka i framtiden. Det är ju inte så att jag har tänkt sälja Don Vito iallafall. Tid för fundering finns.

Mellan passen i garaget så passade vi åtminstone på att gå ut lite. Rimfrost överallt och solen sken - då är det gott att vara på landet. Om jag bara hade pallrat mig upp lite tidigare på morgonen (för mer än att bara släppa ut katten...) så hade det blivit otroliga bilder på soluppgången över ladan. Nu blev det lite bilder på solen när den stod som högst på himlen istället.

2 kommentarer:

hauge sa...

Sälj nu inga kåpor. Du kommer att ångra dig.

Cissi sa...

Tjusiga bilder (utanför garaget för en gångs skull)! ;)