söndag 28 september 2008

Brittsommar

Lördagsmiddag, det ska ju vara lite tjusigt. Kära mamma hade köpt två kilo svenska lokalt kokade kräftor att festa på. Jag och hon. Vi lyckades sätta i oss härligheten, även om det var lite trögt på slutet. Frosseri är det väl närmast att betrakta som. Men oj så gott!
Efter gårdagens kräftfrossa och "upp-i-ottan" så tog jag rejäl sovmorgon. Mao var glad att ha matte hemma och skulle prompt ligga ovanpå även när matte försökte vända på sig. Så när han ville gå ut vid sjutiden var jag inte svårtflörtad utan kastade glatt ut honom i morgonsolen. Ahhhh, stanna en minut på trappen så det blev extra skönt att krypa ner i varma sängen igen.

Som vanligt blev jag satt i jobb, idag skulle resten av potatisen upp. Gräva, gräva, plocka plocka. Jösses vad stora de var, rena bakpotatisarna. Bra mylla uppenbarligen.
Årets kvarvarande potatisskörd, en rejäl låda.

Sen var det dags att släpa lite ris som vanligt, nu har mamma fått fällningsförbud ett tag. Men jag kände mig lite medskyldig, det var min morgonsol som den asken hade skymt ch gjorde att den hamnade på fälla-listan. Så ner med allt till eldhögen.
Vildvinet blir så vackert på hösten!

Sedan lockade en kaffe på trappen i solen, det tyckte jag att jag var värd. Det tyckte Mao också som kom och sällskapade och njöt som bara katter kan göra.
En lugn och solig söndag på landet till ända, nästa helg är det GATT!

2 kommentarer:

SuperSport sa...

Katter är beundransvärda när det gäller att kunna njuta av livet. Jag kräver att få bli bondkatt nästa liv.

hauge sa...

Alla Evas katter har blivit kastrerade...........
En av dem blev dessutom skjuten bakom garaget......