fredag 3 oktober 2008

Kabeltrassel!

Vår tids hjältar - den som kan koppla in en stereo, TV, dator eller liknande. Tur för mig att jag känner dylika hjältar, nu när jag råkade köpa på mig en ny reciever och tillika en ny DVR (DVD med hårddisk).

Jaha, och hur får jag det här att funka? Receivern var igång och det kom ljud ur högtalarna. Utmärkt så långt. Men inte fick jag ut TV-ljudet via högtalarna inte. Och sen på det kom den nya DVR:en, helt utan manual. Ja, det var begagnat...

Efter att ha bjudit på fulkaffe och finkaffebröd var alla kanaler inställda, ljudet från TV:n kom ut ur högtalarna och hela paketet var dessutom vänt mot soffan. Då kom bonusen - det nya bredbandet med tillhörande modem ville inte riktigt. Installerat förvisso, men inte fick jag det trådlösa att funka. Trist när man inte alltid vill sitta vid köksbordet och surfa. Fem minuter så funkade den trådlösa uppkopplingen och jag kunde återigen sitta djupt i soffan och chatta.

Hallelulja, tack för hjälpen Ronny! Jag får väl komma och skruva på dina bromsar igen eller så...

1 kommentar:

hauge sa...

Mekar du nånting själv nu förtiden??
Grattis föresten!

Tjingeling