måndag 22 september 2008

Ja det är mååååndag

Idag kände jag att det var måndag på riktigt. Det började när jag stod i hallen och skulle ta på ytterkläderna. På något vis vaknade hjärnan till och påminde om att jag visst hade möte med en kund jag inte tidigare hade träffat. Alltså var jeans och tröja inte den bästa klädseln. Fort av med dem och hopp i den lilla kostymen. Nåja, bara fem minuter extra.

På jobbet får jag mail från en annan kund om att det inte fungerar så bra med vår leverans. Nähä. Upp på åtgärdslistan.

Mötet med kunden drar ut på tiden och jag är tillbaka på kontoret vid halv fem. Fem över fem inser jag att jag skulle ha behövt komma i kontakt med kundtjänst för kvällens budgetjobb. De stängde fem.

Klockan sex stängs ventliationen, klockan halv sju lyset, klockan sju låses garaget. Allt detta passeras och jag lommar ut vid åttatiden. Mer än 12 timar sedan jag kom till jobbet och det lutar hårt åt många timmar de närmsta dagarna också.

Hurra. Där fick jag för den roliga helgen i Göteborg.

1 kommentar:

hauge sa...

Ingen medömkan härifrån inte! Om man med någon slags statistisk osäkerhet läser i bloggen så är det väl ca 99-1 kul vs tråkiga dagar. Kom igen i med ditt gnäll i februari!!! :-)

tjingeling