lördag 2 februari 2008

Åter till vardagen

Jaha, så har det gått en vecka sen vi kom hem från Göteborg och mässan. Något lugnare på jobbet (inga 12-timmarsdagar på hela veckan!) och vad händer? Såklart börjar jag snörvla och känner en begynnande huvudvärk. Men det är väl bara att tack för ynnesten at det inte kom förra helgen. Så istället sitter jag nu här med totalttäppt näsa och segt huvud en helt ledig helg. Överlevde med knapphet torsdag och fredag på jobbet och säckade istället ihop på fredag kväll - så klassiskt.

Men då är det fint att åka ut till mor sin och få lyxig middag med vin för att sedan höja tantfaktorn ytterligare ett snäpp genom att kolla "På spåret" och "Let's dance". Efter det lullar tanten lämpligen i säng...

Men idag blev jag att i jobb, så jag har inte ens hunnit vara nere i källaren hos Luciano. Jag som ska sätta på den nya fina drevadaptern jag köpte av Martan!


Ny och fin drevadapter!

Det lantliga jobbet idag bestod av att slå ner och staga upp staketstolpar. Ett utmärkt arbete när man inte har alltför mycket ork. Massa plusgrader och solen tittade t.o.m. fram lite. Vår i luften, redan den 2 februari!!! Och inte bara i luften, det blommar i rabatten. Snödropparna knoppas och jag hittade denna lilla väna skapelse:

Vårtecken, fotot taget den 2 februari 2008...



1 kommentar:

Anonym sa...

Sol och vårkänslor? Känns inte som vi varit i samma land idag. Grått och regn hela dagen. Ikväll fick vi sopa bort snö från bilen i Norrtälje och åka hem i riktigt snöstormoväder. Hua! Men nu är det mysigt att sitta inne och kura när det viner utanför fönstret.