onsdag 20 februari 2008

Dagens mattips

Inspirerad av PO och hans mattips tänkte jag bjuda på dagens mat. Kanske okså i brist på annat vettigt att skriva om kanske eftersom jag bara jobbar och jobbar, kommer hem, äter och kryper till kojs. I måndags var jag förstås och tränade efter jobbet, en klapp på axeln till mig själv för det!

Trött, har inte planerat något särskilt så det är bara att glo in i kyl, frys och skafferi och försöka vara kreativ. Turligt nog har jag mycket bra saker där, så det är inget problem i sig.

Lite färsk tagliatelle, en haloumiost, lite ajvar relish, körbärstomater, haricot verts. Det borde kunna bli något. Dagens maträtt - pasta med haloumi!

Kokade pastan, blandade i ajvar, olivolja, lite rökt salt, välstekta bitar av en halv haloumi och så lite haricot verts som hade fått koka med ett par minuter med pastan. Blanda ihop, vänd upp i en djup tallrik. Klart!

Sen kan man sjunka ner i soffan med datorn...

4 kommentarer:

SuperSport sa...

Lysande Anna! Fortsätt med tippsen, dom kan behövas.
Men nästa gång så får du gärna välja ingredienser som även en lat unkis kan tänkas ha hemma ;)

Markus sa...

Har du inte rökt ost hemma PO?!

Lilldocke sa...

Men PO, det var ju det! Haloumi håller ett halvår i kylen, Ajvar i en evighet, gröna bönor har man i frysen och det rökta saltet är absolut nödvändigt för sommarens grillmarinader!

SuperSport sa...

Den enda rökta ost jag brukar ha är den lilla ”korven” i brunt vax (minns inte vad den heter). Så jag får nog försöka utöka mitt standardsortimentet i köket lite. Haloumi och Ajvar är uppskrivet på inköpslistan.