söndag 8 februari 2009

Ny på jobbet = teknikpanik

Ny på jobbet igen. Denna gången är det inte så länge sedan jag bytte, så jag kommer ihåg hur överj-ligt det är med all ny teknik. Dator och telefon t.ex. Har nu tillbringat en vecka som i stort bestod i att:

1) Försöka få ordning på datorn. Vista. Vista. Vista - ahhhhhhh! Samt en skärm som inte riktigt är kompatibel med datorn. Var för sig är de säkert jättebra, men att få till en bra skärmupplösning har tagit sin lilla tid.

2) Telefonen. Få över alla kontakter från den gamla till den nya telefonen. Eller telefon förresten - det är en liten dator man kan ringa på. Inte samma sak. Så här sitter jag och petar med den lilla pennan på skrämen och kliar mig i pannan.

Bäst var det när jag ringde och kom till en växel med tonval. Och skrämen hade gått i viloläge. Och det är på skärmen jag trycker på siffrorna. Sen lärde jag mig hur man hävde viloläget, det kändes som en bra idé...

Jaja, det blir säkert bra med super-duper-telefonen så småningom, men just nu känner jag som alla gamlingar: Jag vill bara ha en "vanlig" telefon, hjälp!

2 kommentarer:

Markus sa...

Berätta gärna hur du gjorde med skärmen och upplösningen, datorn hemma får jag ingen ordning på alls :-(

hauge sa...

Hmmm!
Jag köpte ny telefon för ca tre veckor sedan då min gamla börjat bli lite instabil. Efter ca 30minuter gav jag upp med att försöka flytta telefonboken.....
Kanske skall titta i manualen???
Nä, skoja bara. Åker till butiken och ber dom flytta över!