söndag 15 februari 2009

Ner i garaget med dig!

Sol, några minusgrader och det smälter på solsidan. Nu är inte våren långt borta! Med andra ord börjar garagepaniken göra sig påmind. Alltså tittade jag upp mot solen och dök sedan ner i garaget för att ta loss startmotorn. Ta loss startmotorn? Nu börjar det kännas som jag bara plockar bort saker, när det borde vara läge att plocka dit saker igen.

Han är lite naken Don Vito...

Men eftersom kabeln till startmotorn hade rostat fast så gick skruven runt och risken var överhängande att det är lite trasigt därinne. Och ta loss startmotorn är en baggis när ändå generatorkåpan är loss. Sa Lasse, och jag gör som Lasse säger. Vad är lite semlor mot en hel startmotor?
Tomt! Skruvarna lossade och startmotorn borta.

Ja, de tre skruvarna är lokaliserade och bortplockade. Sen sitter den kvar på sin plats. Jaha. Som vanligt då, det där "losa skruvarna så är det bara att ta bort den" brukar inte fuka så bra för mig. Kopplingskåpan sitter fortfarande på sin plats helt utan skruvar... Men lite lirka så lossnade startmotorn faktiskt. Ett stycke startmotor, för några veckor sen hade jag inte den blekaste om vad den här svarta klumen var för något...

Sen belönade jag mig själv genom att gå upp och kisa mot solen. Våren är på väg!

3 kommentarer:

hauge sa...

Det ser ut som om du redan har lättatsvänghjul. Skicka ett par bilder. Du kanske inte behöver byta.
tjingeling

Anonym sa...

Bra jobbat bruden!
Och extra plus för att du börjat skriva lite igen, vi är bortskämda med dina inlägg ;-).
Och en sak till.....du behöver inte alltid göra som Lasse... säger, det är bara ett litet insider tips ;-).
Kram

Lilldocke sa...

Nähä, måste man inte? Men när det gäller Don Vito gör jag allt som Lasse och Hauge säger, det går fint så länge de är överens... ;-) Eller tills jag ska sätta ihop hojen igen...