tisdag 17 februari 2009

Krom? Nä, men puts!


Så kom då äntligen kameran med till Anders garage. Anders garage innehåller massa kul saker, bl.a. pelarborr, tryckluft, svets, slip, arbetsbänkar, dremel och alla tänkbara småverktyg. Men framförallt innehåller det en poler-/slipmaskin. Där har jag stått och putsat på mina förtvivlat bruna avgasrör när grabbarna har ägnat sig åt att försöka ta hål för lysen i kraschkåpor, montera bort och göra rent förgasare i en obskyr blå japshoj och annat rejält. Men jag polerar, som det anstår en tjej...

Den första polertrissan tog slut, när det bara var några centimeter kvar så var det för trickigt att komma åt, så nu har jag införskaffat två nya till garageinnehavaren. Så kvällen började med att försöka få fast trissan på maskinen. Och precis som vanligt lade man en timme på att få grejorna i ordning, innan man ens kommer till själva uppgiften. Tillslut var trissan på plats och polerandet började.
Nån timme senare kom jag ut ur det lilla rummet och enligt Peo hade jag en viss likhet med en sotare. Svart polermedel blandat med svarta bomullsrester och allmän smuts. Till de helsvarta kläderna. Det där opassande skarattet vet jag inte var det kom ifrån, det får bli en senare fråga...

Men så här fina var rören iallfall, nu kvarstår bara lite autosol och duk i de smalaste springorna.

2 kommentarer:

Markus sa...

Bra jobbat! Jag kan göra några schyssta mackor så kan du putsa mina med :-)

hauge sa...

Jag lämnar mina till dig åxå. Janne hade ju faktiskt fuskat lite jämfört med dina.