lördag 22 november 2008

Vit lördag

Igår tog jag som vanligt tunnelbanan in till fredagsölen. Efter lite funderande så fick det bli cykeln till stationen, vilket då betyder att jag trodde att jag även skulle komma hem med tunnelabanan. Optimist - javisst!
Och ser man på tusan - nog sjutton kom jag hem med tunnelbanan! Kanske börjar bli stadgad? Upptäckte att batterierna i lyset hade tagit slut, men trafiken inne i villaområdet mitt i natten var ganska begränsat. Ställde av cykeln och nattade mig.
Vaknade imorse och det var fortfarande ganska mörkt i rummet. Konstigt, vaknar jag så tidigt dan efter en fredagsöl? Klockan visade dock på 10.28, så något var knas. Ahha, vindsfönstert är täckt av is och snö - åh tusan!
Kommer ner i vardagsrummet och ser det här:
Jösses, vad har hänt sedan jag lade mig inatt? Vacker är det iallfall. Och så ljust det blev! Behövligt för en trött tant.

Inga kommentarer: