söndag 1 april 2007

Softa i solstolen

Snabb som en vessla var jag nar vi hade kommit ut till hotellet. Det tog bara nagra minuter fran att vi hade fatt rummet tills jag satt i en solstol med utsikt over stranden. Det verkar ofta bli lite molnigt pa eftermiddagen har, och det ar val en oherrans tur. Da kan till och med jag vara ute utan att 1) Tycka att det ar okristligt varmt 2) Fa varmeutslag (ja, det ar sant - jag far det!) 3) Fa soleksem. Inte gjord for att leva vid ekvatorn helt enkelt.

Hotellet ar fint, med restaurang vid stranden. Poolen ar uppbyggd och gjord sa att vattnet rinner over kanten. Sa star man pa ratt stalle ser det ut som den fortsatter ut i havet, mmm...
Edit: Poolen med lilla solstolshyllan ut mot stranden. Bad man så kom de dessutom med parasoll :-)
Edit: Utsikten från solstolen! Notera flaggorna som säger att det är badförbud. Det var det titt som tätt, men man kunde ju gå i strandkanten och låta benen sköljas av de häftiga vågorna.

Med en liten 1 1/2 aring med sa far man inte sova sa lange pa morgonen! Men det ar bara bra, for da ar det som skonast och vackrast (sol pa morgonen). Vi tillbringade formiddagen i solstolarna mellan stranden och poolen, med utsikt over havet. Efter lunch akte vi ner till Kuta och tittade. Stranden sag precis ut som varan, fast med mer folk och kanske lite mindre vagor. De ar ju annars riktigt schyssta, stora och bryter sa det skummar vilt. Sen gick vi och kollade i affarer, det ar nagot helt sanslost vad mycket som saljs! Piratkopior av vaskor sa klart, klader med, det vanliga utbudet av saronger, surfshorts, halsband, krimskrams. Maste erkanna att jag snglad pa en rod skjorta med Marlbro-logga for att se om det var en Ducatikopia. Den hangde trots allt bredvid en Repsoltroja, sa varfor inte. Men jag sag inget, och skyndade vidare... Kuta var kul ett tag, och jag kanske aker tillbaka for att shoppa lite mer (de har verkligt fina silversmycken), men inte skull jag vilja bo dar. Ett riktigt turistgetto, med en packad strand.

Pa kvallen ater vi tidig middag (foraldratid) och nar lillkillen har somnat sa sitte vi utanfor rummet och ater efterratten. Alla pa hotellet ar sa fortjusta i honom, sa de anstranger sig till max for oss. Alltsa kommer de snallt upp med efterratten till vart rum :-) Sa dar sitter vi sen och myser under manen och droppar tidigt i sang. Inte presis vilt nattliv, men det var val inte meningen heller!Edit: Utsikten från restaurangen vid tidig middagstid. Solnedgången rakt ut i havet, ljuvligt!

Inga kommentarer: