söndag 1 april 2007

Bali - nu har vi landat!

Eller rattare sagt, hittat ett stalle med internet som funkar. Har d senaste dagarna terroriserat receptionen med fragan "Still no Internet???" Vi kom sen pa kvallen och blev hamtade pa flygplatsen, skjutsade till stallet och inkvarterade i rummet. Stallet stammer verkligen, for rummen var ovanpa boxarna! Pa morgonen visade det sig vara ett jattemysigt stalle, med vacker pool och en oherrans massa hastar.Edit: Rummen på övervåningen och boxar nedanför. Allt inbäddat bland stora gröna växter, precis sådana som vi brukar ha små fjuttiga varianter i kruka hemma!
Edit: Det var fina rum!

Alla bodde inte under oss, men totalt hade hon en bit over 20 hastar. Vi borjade med lektionen, och jag maste val erkanna att jag inte hade nagra storre forvantningar pa den. Men min lilla hast var inte bara sot, han var ratt duktg ocksa. Aven fast han blev radd i samma horn av ridbanan hela lektionen! Jag hade minst sagt svart att forsta ridlararen, sa det brukade bli ett stopp sa fick jag lyssna nar jag stod still...

Efter 45 minuter sa flot jag formligen bort, det droppade svett fran haret och hakan, och jag tyckte att det snart rackte. Det satt valdigt fint med ett laaaangt dopp i polen efterat. I sadana lagen ar det inte helt fel att ha ett litet barn att leka med i vattnet!

Pa eftermiddagen red vi ner till stranden, det var en bra bit dit. Sma vagar mellan hus och stigar over angar med valmaende kor (de ar hinduer har), skritta skritta innan vi kom ner till stranden. Val dar skrittade vi, travade lite om vartannat ch helt plotsligt ser vi det hotell vi ska bo pa sen! Sen kom standgalopperna :-) Da visste hastarna vad som gallde och det var ingen skonridning for att fa stopp pa del lilla, men ack sa starka pallen. Roligt!!!! Sen skrittade vi hem igen och pa slutet borjade rumpan tycka att det hela inte var sa kul langre. Inga mjuka sadlar har inte...

Pa kvallen skulle vi ha den beromda "Candle light dinner" och sa blev det verkligen. Restaurangen holl pa att byggas om sa vi fick maten serverad utanfor vart rum, bordet upplyst med tre lyktor (som jag glatt snodde fran bordedn utanfor de andra rummen, de var anda tomma). Enda smolket var att det borjade bli jobbigt att sitta pa rumpan...

Edit: Risfältsturen. Vackert men VARTM!
Andra dagen red vi ut och kollade pa risfalten. Allt ar gront, gront, gront, san skillnad mot det totalt rod-bruna Kambodja. Massagen efterat var valfortjant, aven om jag tyckte att hon tog i lite val hart pa mina stackars muskler! Sen blev vi skjutsade till vart hotell, Pelangi Bali Hotel, vid stranden i Seminyak. Dags for lite sol och bad!

1 kommentar:

Johan Sundström sa...

Å, vilka ljuvliga bilder! Mänsklig arkitektur, på något vis. Naturliga material lever så mycket mer än våra typiska kanvas-väggar vi klär i kall färg eller tapet.