fredag 26 januari 2007

"Nä, skojar du??"

Ibland så är livet jobbigt, ibland så är det lätt. Idag har det varit både och. Fredag, visst är det skönt? Då ska vi kontorsslavar åka hem och mysa i soffan. Helst tillsammans med någon, så jag bjöd in en kompis till mat, vin och Let's Dance (Ja, jag har missat alla hittills och jag måste ju hänga med snacket. Bara därför...) Såg fram emot en lugn kväll med uppladdning inför helgen.

Jobbar sent, försöker verkligen städa av allt på bordet så jag riktigt, riktigt ska kunna koppla av. Sitter i evighetstråkiga köer i tunneln, svänger av stora vägen - då ringer det. Från jobbet. Japp, precis så kul var det. "Var är du, jag blev lite orolig när jag såg att du hade knappat ut dig?" "Ehhh, du menar inte att det är jag ikväll? Säg att du skojar, snälla??" Inte då. Det visar sig att jag - ve och fasa - har kvällstjänsten ikväll. Hur lyckas jag? Stod som fallen, hade verkligen inte den blekaste om att det var ikväll. Suck. Nu var det bara att svänga runt bilen i närmsta rondell och åka in till stan igen. Starta datorn, sluta tänka på soffan och vinet. Det som inte dödar, det härdar sägs det. Jag har iallafall ordentligt skrivit upp alla kommande kvällstjänster, för det här tänker jag inte råka ut för igen. Världsapromis!

Inga kommentarer: